Bij binnenkomst is de auto eerst grondig gewassen en zijn de onderste delen van de koets gekleid. Waarna de auto naar binnen is gereden en op de brug geplaatst zodat we eens goed met de verlichting naar de oneffenheden in de lak konden kijken. De eigenaar wilde graag dat enkele steenslag pitjes en een klein krasje op de deur werden verwijderd. Deze hebben we opgevuld met een originele lakstift en daarna opgeschuurd, zodat ze na het polijsten niet meer zichtbaar zullen zijn.
Na een dagje polijsten is de auto ontvet en zijn we aan het afplakken geslagen. Hierna konden we beginnen met het aanbrengen van de eerste laag N-XTC Sync. Quartz Coat 4D. Dit is altijd een spannend werkje. Het vraagt geduld en precisie. Na twee lagen te hebben aangebracht en de benodigde 24 uur uitharding te hebben ondergaan hebben we de BMW afgewerkt met een beschermende laag N-XTC Synt. Coat Finish 3D. Deze zorgt dat de lak de gelegenheid krijgt maximaal uit te harden.
Zelf zijn we trots op het behaalde resultaat en de klant heeft de BMW enthousiast en tevreden mee naar huis genomen.